tisdag 15 september 2015

Jag har ett förslag

Jag har ett förslag.

Det pågår ju en flyktingkatastrof. Såvitt jag kan bedöma kommer det och kommer det att komma väldigt många fler flyktingar än förut till Sverige.

Om det är så borde rimligtvis nya behov uppstå. Folk i olika verksamheter behöver avlastas. Det kanske till och med är så att nya verksamheter som inte fanns förut behöver startas upp.

Men vad vet jag. Jag kanske har felbedömt detta helt. Några nya behov kommer kanske inte att uppstå.

Men om det är så att nya behov uppstår, skulle kanske systemet kunna luckras upp lite? Skulle kanske de i Fas 3 kunna få möjlighet att hjälpa till med det som behövs istället för att vara på sin fas 3-plats? De som vill och kan.

Jag är i Fas 3. Jag vill verkligen hjälpa till! Hoppas jag får möjlighet till det ...

Läs fler texter av Mats Kristiansson på mkforlag.com och Vänsterpartiet Skövdes webbplats.

För övrigt anser jag att Sverigedemokraterna är rasister.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar