onsdag 5 april 2017

Hur röda är S?

Sagt på Facebook:

A P: S är inte röda! Det bevisar partiet gång på gång!

Mats Kristiansson: De är åtminstone betydligt mindre röda än de en gång var. Det enda riktigt röda partiet i riksdagen är Vänsterpartiet.

A P: Ja, jag måste bara hålla med dig!

J M: De är röda! Vi har olika åsikter där, Anna!

A P: Det har vi verkligen!

Mats Kristiansson: I socialdemokraternas partiprogram står följande: "Sverige ska erbjuda en trygg fristad åt människor som tvingas fly från förföljelse och våld." Jag får inte ihop den formuleringen med den nya hårdare asyllagen, som ju socialdemokraterna röstade ja till.

I socialdemokraternas partiprogram står också följande: "En trygg arbetslöshetsersättning innebär att människor med tillförsikt kan möta den strukturomvandling, som är särskilt viktig i en liten, öppen ekonomi." Jag får inte ihop den formuleringen med det faktum att långtidsarbetslösa fortfarande har samma usla villkor som när Alliansen styrde. Någon ambition att ändra på detta har socialdemokraterna såvitt jag vet inte.

Det är bland annat dessa två faktum får mig att anse att sossarna är betydligt mindre röda än de en gång var.

A P: Ja, visst är det så med S, tyvärr.

Mats Kristiansson: Det går skrämmande nog att hitta ännu fler liknande exempel, men det får bli i någon annan tråd.

Läs fler texter av Mats Kristiansson på mkforlag.com och Vänsterpartiet Skövdes webbplats.

För övrigt anser jag att Sverigedemokraterna är rasister.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar